MEZINÁRODNÍ MEDAILÉRSKÉ SYMPOZIUM V UHERSKÉM HRADIŠTI

Milada Othová - realizační tým do r. 2002, 2009

4. října 2007 v 18:25 | MF |  Autoři

Milada Othová, Česká republika, 149 00 Praha 4 - Hrnčíře, K Šeberovu 558; členka realizačního týmu 1992-2002

* 1. říjen 1944 Brno
Milada Othová
Studia:
Střední odborná škola výtvarná v Praze (1958-1962),Vysoká škola uměleckoprůmyslová v Praze (1962-1967, J. Kavan)
Sympozia:
1988, 1990 Ravena (Itálie) - VIII. a IX. Biennale Internazionale del Bronzetto Dantesco, 1989 Kremnica (Slovensko) - Mezinárodní medailérské sympozium , 1990, 1992, 1994, 1997/1998, 2000, 2002, 2009 Uherské Hradiště - Mezinárodní sympozium lité medaile, plakety a drobné plastiky
Účast na výstavách (výběr):
od r. 1977 FIDEM (Budapest, Lisabon, Florencie, Colorado Springs, Stockholm, Helsinki, London, Neuchatel, Haag), 1977 Vratislav, Lešno, Opolí, Lodž, Poznaň (Soudobá medailérská tvorba na Moravě) 1979 Bulharsko, Maďarsko, Polsko, Rumunsko (Současná česká medaile a plaketa 1980 Bulharsko, Maďarsko, Polsko, Rumunsko (Československé medaile a plakety),1986 Brno (11 moravských medailérů), Praha, Pardubice, Berlín, Brno (Contemporary Czech medal), 1995 Kremnica, Nyíregyháza, Uherské Hradiště (Bronzový trojúhelník), 1999 London, British Museum (Students Medal Project), 1999/2000 I. Bienal international de Medalha contemporanea do Seixal (Portugalsko), 2000 Paris Atelier Socrates-Erasmos (La sculpture dans La Ville)
Ceny (výběr):
1988 Zlatá medaile VIII. Biennale Internazionale del Bronzetto Dantesca, Ravena, 1989 Cena II. Mezinárodního Quadriennale, Kremnica
Zastoupení ve veřejných sbírkách:
Národní galerie Praha, Moravská galerie v Brně, Moravské zemské muzeum, Museum sztuki medailerskiej ve Vratislavi, Centro Dantesco Ravena, Slovácké Muzeum Uherské Hradiště, Múzeum mincí a medailí Kremnica
Okno, 2002
(7. sympozium 2002) Milada Othová patří ke stálicím české sochařské a medailérské tvorby. V současnosti působí jako docentka na Akademii výtvarných umění v Praze (letos na jaře habilitovala prací o Reliéfu). Jako členka realizačního týmu sympozia pracuje od roku 1992. Její dílo je obrazem či spíše zhmotněním citových hnutí, vnitřních vizí a filozofujících úvah. Noblesnost a kultivovanost každého jejího solitérního artefaktu je umocněna měkkou modelací nízkého reliéfu často přerušovanou graficky rytou linií. Detaily, náznaky dějů, symboly či nápovědi vystupující z pozadí vytvářejí dojem něčeho nevyřčeného a tajemného (Benátky - poháry/ Janovské tykvičky I a II, Bez názvu /J.I.P.). V drobné plastice se orientuje na vytváření odlehčených konstrukcí, občas ponechává zbytky sádry a tím ještě podtrhuje křehkost formy (Staré symboly, Okno).
(6. sympozium 2000) Křehké, názorově bohatě odstíněné, intimně laděné plakety a medaile Milady Othové jsou skutečnou poctou vosku a technice, kterou zcela umí využít ku prospěchu věci. Své záznamy a dojmy sděluje prostřednictvím letmých dotyků s modelovanou hmotou (voskem), kdy dokáže využít i "malířských" prostředků, vázaných na tajuplnou hru světla a stínu, k dokreslení modelace až neznatelného reliéfu (Gloriola, Homage a cire). Jindy svým tajemným kompozicím dává přesnější tvar sumarizovaných hmot a obrysů (Japonské ráno, Zahrada instalace, Možná dvě hruštičky, Ráno). Avšak i tyto umělecky identifikovatelné útvary, jemné reliéfní sumarizované tvary a siluety podněcují diváka k přemýšlení … asociacím … probouzí v něm vlastní fantazii, i když asi neodhalí jejich všechna skrytá tajemství... Vzniklá díla jsou optickým zhmotněním subjektivních pocitů, úvah a vizí této esoterické sochařky. Některé překvapivé figurálně motivované plakety zůstaly pouze ve voskových modelech a na svůj další zrod ještě čekají.
 

1 člověk ohodnotil tento článek.

Anketa

Oznámkujte naše webové stránky (jako ve škole známkou 1-5)

1
2
3
4
5

Nový komentář

Vezměte na vědomí, že diskuse je moderována. Než se nový komentář začne zobrazovat, musí jej nejdříve schválit autor blogu.

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama